Subscribe

KAFES || Josh Malerman | Yorum

8/15/2015, BY Unknown -

KAFES ( Bird Box)
Josh Malerman
İthaki Yayınları
336 Sayfa
t 23,00
3.92 GR

Merhabalar, yeni ve bambaşka konuya sahip bir kitap yorumuyla karşınızdayım. Kafes, İthaki Yayınlarından son zamanlarda çıkan en yeni ve en çok ses getiren kitabı oldu bence. Gerek konusu, gerek arka kapakta aldığı övgüler ve gerekse kapak ve iç tasarım olarak bence 2015'in en farklı dikkat çekici ve ilginç kitabı.

Kitaba başlamadan önce o kadar tereddütlüydüm ki çünkü hiç korku romanı okuyan bir yapıya sahibim maalesef. Korku filmlerine bayılıyor olsam da nedense okuyamıyordum. En son lise dönemlerimde Stephan King okumuşumdur, o kadar uzun bir zaman düşünün artık. Ama hemde kocaman bir ama diyorum çünkü Kafes resmen beni benden aldı. Korktun mu? Gecenin bir vakti üst komşum kapımı tıklatana kadar cevabım hayır, ama gerildim mi? evet hemde sonuna kadar.

Kesinlikle başından sonuna kadar her sayfayı çevirdiğim anda meraktan çıldırarak okudum. Okurken kafamda önce bu garip olaylara neyin sebep olduğunu düşünmeye başladım. Daha sonra gözleri sürekli bağlı insanlar, hiç bir şey göremiyorlar bana ne anlatacaklar diye merak etmekten deliye döndüm. Kitabın konusu hakkında ne anlatabilirim diye düşünüyorum ama ne söylersem sanki spoi olacakmış gibi hissediyorum o yüzden konuyu çok didiklemeyeceğim.

Her şey bir anda insanların bir şeyler görüp aklını kaybetmesiyle başlıyor. Önce etrafında bulunan insanları daha sonra ise kendilerini dehşet verici şekilde ölüme sürüklüyorlar. Ne olduğunu bilmedikleri şeyle başa çıkmalarını tek yolu dışarıyı görmemek. Tabii bunu çözdüklerinde çevrede pek insan kalmamış oluyor.

Malorie kız kardeşini de kaybettikten sonra güvenli ev denilen bir eve ulaşmaya çalışır. Başarır da, kendisi gibi hala dışarıda ki o şeyden etkilenmeyen bir kaç insan bulur. Kitabı bir şimdi ki zaman Malorie ve çocuklarıyla, birde olayların en başına 4 yıl önce
sine dönerek okuyoruz ve bu sizi daha beter strese sokuyor. Çünkü sürekli merak içerisindesiniz. Hep şimdi ne olacak, o zaman ne olmuş derken yerimde hop oturup hop kalkarak okudum resmen.

Hikaye ve kurgu bence kendine has olmasıyla çok çok iyi bir notu hak ediyor. Bu tarzın hastası olanlar için Kafes harika bir gerilim kitabı. Benim gibi okumayanlar için ise bambaşka bir heyecan ve güzel bir başlangıç diyorum. Ben gece yarılarına kadar elimden bırakamadım çünkü eğer ne olduğunu ve sonunu öğrenmeden hayatta uyuyamazdım biliyordum.

Kitaba böyle bir anda dehşet şeyler bekleyerek başlamayın.Beklentilerin üstünde güzel bir gerilim romanı bence. Yazar öyle bir sonla bitirdi ki, sanki daha okuyacak bir sürü şey varmış gibi hissetmeme neden oldu. 

Kitabın çevirisine bayıldım ve hatasız kitap okumak çok güzeldi. Bence kesinlikle okunması gerek bir kitap ve bundan sonra bu tarz kitaplarında kitaplığıma girme vakti gelmiş anlaşılan.

Kitabın Ön Okumasını merak ediyorsanız bir göz atın; Tık,Tık
PUANIM





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder