Subscribe

KGBT 2.Tur || Kıyıya Vuran Deniz Kabukları - Hannah Rıchell | Yorum

3/31/2015, BY Unknown -

 Kalbiniz affetse bile ruhunuz ihaneti unutup yeniden sevmeyi öğrenebilir mi?
Dorset sahilini dalgarıyla döven fırtınalı bir deniz ...Kayanalrın tepesinde gün ışığında beyaz duvarlarıyla adeta inci gibi parlayan bir çiftlik evi... Clifftops.
Burası Dora'nın bir zamanlar evim dediği yerdir.Şimdi ise Dora sevdiği adamla Londra'da yaşamaktadır ve içinde yeni bir hayat büyütmektedir.Ancak on bir sene önce yaşadığı o korkunç olaydan bu yana kendini bir türlü toparlıyamıyordur.Dahası kendini bir anne adayı olarak yeterli görmemektedir.
Daha fazla bu şekilde yaşayamayacağını anlayan Dora,geçmişiyle yüzleşmek için çocukluğunun geçtiği o eve döner.İstediği cevapları annesinden öğrenecektir.Fakat döndüğünde hiç bir şeyin eski masumluğunu korumadığını görecektir.Çünkü her ailede sırlar vardır ve bazıları sonsuza kadar saklanmalıdır.
Kıyıya Vuran Deniz Kabukları ihanet ve yalanlarla parçalanan bir ailenin umuda tutunuşunu anlatan muhteşem bir roman.


Herkese Merhaba Kitap Gurmeleri olarak 2.Turumuzla karşınızdayız :) Kitap yorumuma geçmeden öncelikle kısaca konusundan bahsetmek istiyorum sizlere.

Arka kapak yazısında da fark ettiğimiz gibi kitabın ana karakteri Dora ama bütün karakterlere o kadar çok yer verilmiş ki hepsini tek tek tanıma şansına erişecekesiniz.
Dora aşık olduğu adamdan hamile kaldığını öğrenince, geçmişinde arkada bırakmaya çalıştığı bütün korkuları aniden su yüzüne çıkar.Yaşadıklarından dolayı kendini anne olmaya layık görmeyen Dora tüm sorunlarına bir çözüm bulmak için uzun zamandır görmediği annesini ziyarete gitmeye karar verir.Önce annesini, sonra uzun zamandır görmediği ablasını ve babasını da sırayla görmeye giden Dora ondan saklanan gerçekleri birer birer öğrenir.Ta 16 yıl öncesinden yaşanan bu trajik olayların içinde bilmediği gerçeklerle yüzleştikçe Dora bazı şeylerin geçde olsa farkına varır.Artık geçmişe takılı kalmaması gerektiğini bir şekilde öğrenecektir.

İhanet ve yalanların bir aileyi nasıl çıkmaza soktuğunu, yavaş yavaş nasıl parçalandığını okuyacaksanız. Benim okuduğum ilk aile-drama hikayesi bu ama kesinlikle bayıldım.Birbirine aşık olan bir anne ve babanın nasıl koptuğunu, birbirinden gece ve gündüz kadar farklı olan iki kız kardeşin aileleri parçalanırken neler yaşadıklarını okuyacaksanız.Masum olan ama kendini suçlu hisseden insanlar, bir kadının ihanetinin sebep olduğu trajik bir olay.

En önemlisi bir yalanın doğurduğu korkunç sonuçlar.
Bir o kadar karmaşık ama aynı zamanda sürükleyici bir hikaye.İçimizi acıtan kitap bittikten sonra bile hissettiğiniz o ince sızı bir süre sizi de rahatsız edecek.

Bir anne ve babanın ellerinden geleni yaptığını düşünmesine rağmen çocuklarını göz ardı edişini,aslında bir kızının ergenliğe girdiğini fark edemeyecek kadar kopuk olduklarını, kendi karakterlerini bulmak için tek başına çabalayan kızların hikayesini kendi ağızlarından okuyorsunuz.
Başlarda aile kavramı o kadar güzel anlatılmıştı ki bu ailenin başına gelen olaylar insanı resmen şoka uğratıyor.Yazar o kadar hissettirerek yazmış gibi ben ilk defa hikaye de bir kaç karakterden nefret ettim.Helen ve Cassie kesinlikle benim için nedense itici karakterlerdi. Cassie'yi çocukken yaşadıklarından dolayı göz ardı etmeye çalışsam da ilerleyen sayfalarda yaptığı itiraf beni benden alan nokta oldu.Helen o bir anne ve ben Alfi'nin başına gelen herşeyin tek sorumlusunun o olduğunu 
 düşündüm.Bu hikayede bana göre en masum kişi Alfi ve Dora.

Her ne kadar bazı şeyleri sonradan fark etmiş olsa da babamızın da pek kabahatli olduğunu düşünemiyorum nedense.Richard bence  düzgün ve her şeye rağmen çabalayan, affetmeyi bilen bir karakterdi.Bazı şeyleri hiç ama hiç haketmediğini düşünüyorum.

Ve tabi ki Alfi ...O küçücük bedenin yaşadıklarını bir anne olarak bende hissettim ve benim için kitabın iz bırakan kısmı da kesinlikle bu oldu.
Muhteşem bir kurguyla yazılmış bu kitap buruk bir mutlu sona sahip.Eksik ve yarım kalmışlıklarla umuda tutunmaya çalışan Tide ailesinin hikayesine bayılacaksanız.

Acı bir parçalanma ama hüzünlü bir ailenin bir birbirini bağışlama hikayesi, kesinlikle okunmalı.
Orjinal Adı : Secret Of The Tides
Yazar : Hannah Richel
Yayınevi : Orkinos Yayınları
Sayfa Sayısı : 584
Fiyatı : t 20,00
Çeviri : F.Bilge Atay
Goodreads Puanı : 3.78
Bu turda neler var merak ediyorsanız tur takvimimiz.Facebook yarışmamıza da buradan tık tık katılabilirsiniz...

PUANIM:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder