Subscribe

Dönüm Noktası - Kasie West || Okuma Etkinliği #1 | Yorum

5/02/2015, BY Unknown -

   Herkese Merhaba, Okuma etkinliğimizin 3. gününde bendeniz yorumumla karşınızdayım.
Öncelikle kitabımızın konusundan çok kısa bahsedip daha sonra hemen yorumuma başlayacağım.

   Addie paronormal yada telepatik hangisi demeyi, tercih ederseniz fark etmez bence bu güçlere sahip ana karakterimiz. Hikaye günümüz dünyası ve zamanında geçiyor olsa da Addie gibi olup Yerleşke ismini verdikleri yerde yaşayanlar ve insanların yaşadığı gerçek dünya olarak iki kısım olarak ayrılmış durumda. Yaşadığı hayattan ve dünyadan oldukça memnun görünen Addie anne ve babasının boşanma kararı almasıyla bir anda ne yapacağını şaşırır hale gelir. Kafası karışık olan kızımızın asıl problemi ailesinin ona sunmuş olduğu seçenektir. Addie ya babasıyla Normlu dedikleri insanlarla beraber gerçek dünyada kendisini gizlemek zorunda olarak yaşayacaktır ya da burada annesiyle kalıp hayatına kaldığı yerden onun gibi olanlarla devam edecektir.

   İşte asıl hikayede bundan sonra başlar. En yakın arkadaşının ona teklif ettiği gibi yeteneğini kullanarak geleceğine bakıp iki hayatını da araştırmaya başlar. Bizim okuduğumuz bu koskoca kitap aslında Addie sadece beş dakika da geleceğini incelemesini içeriyor.

   Bir hayatında kendisi gibi yerleşke de yaşayan yakışıklı ukala Duke, diğer hayatında ise uysal sakin ve çekici Trevor.

   Addie iki hayat arasında gidip gelirken yaşadıklarını, başına gelecek olanları gördükten sonra seçim yapmak zorunda kalır. İşler o kadar karmaşık bir hal alır ki bu seçimi yapmak artık hiç ama hiç kolay olmayacaktır.

   Ben başlarda kesinlikle Duke'a hayran kalmış olsam da İkisi arasında bir seçim yapmak imkansız hale geldi, ama bir kaç sayfa ilerledikçe kesinlikle Trevor diye bağırasım geldi resmen.

   Şimdi gelelim kitap hakkında ki düşüncelerime. Bu tarzda bir kaç kitap daha okumuştum ve kesinlikle harika, akıcı ve muhteşem bir kurguya sahip. İşin içinde dönen olaylar aklınızı o kadar başınızdan alıyor ki, bir an bile gerçek olmadığını düşünmüyorsunuz. Yazar iki hayat arasında ki geçişleri, farklı hayatlarda yaşadıkları duyguları o kadar net ve akılda kalıcı cümlelerle anlatmış ki kafanızın karışmasına bir an bile imkan vermiyor.

   Aynı zamanları farklı insanlarla okumak benim için büyük zevkti. İki farklı hayatta da sizi dehşete düşüren meraklandıran olaylar oluyor. Bir hayatını okurken bir bakmışsınız bitmiş ve sizi merak içinde bırakarak diğer hayata başlamış. Her bölümün sonun sanki finalmiş gibi heyecanla bitince meraktan çıldırmadan okumak imkansız hale geliyor tabi ki.

   Kitabın çok sevdiğim bir özelliği de karakterimizin bir hayatında diğer hayatında ki insanlarla karşılaması oldu. Bu kısımları özellikle çok sevdiğimi söylemeden geçemeyeceğim.
  Akıcı bir konuya ve kurguya sahip Dönüm Noktası bence kesinlikle okunulması gereken bir kitap. Bir gece elimden bırakamadan tek solukta okuduğum için şuan inanılmaz baş ağrısı içerisinde olsam da bundan şikayetçi olduğumu söyleyemeyeceğim.

   Ve kitabın sonu, benim için can alıcı nokta ve neredeyse sinirden kudurmama sebep olan yer işte tam burasıydı. Her bölüm bir son gibi harika yazılmış demiştim ya kitabın bitiminden o kadar umutlu değildim fakat yazar beni yine şaşırtmayı başarıp beni merak içerisinde bırakan bir sonla bitirdi kitabı.
   Kitaptan daha fazla olmasını istediğim ve beklediğim tek bir şey vardı. Daha fazla Trevor okumak istedim. Bence onu çok az gördük ama umuyorum ki ikinci kitap da çok daha fazla göreceğiz kendisini.
Merakla ve heyecanla bir an önce ikinci kitabı bekliyorum, Hyperion Kitaba çok teşekkürler ediyorum bu kadar güzel bir kitapla buluşmamızı sağladığı için.

Hoşuma giden bir kaç alıntıyı da sizlerle paylaşmak istiyorum :)

"Teşekkürler. Şu tanışma faslını aradan çıkarabilir miyiz?Kirpiklerin benimkilerin utançtan intikar etmelerine neden olacak kadar güzel."  
"Kalbim yerinden çıkacakmış gibi oluyor.Sahte el kitabını paramparça edip Trevor'ın yerlere taşmış çöp tenekesine atmak istiyorum.Vay canına efendi çocuk Trevor harika öpüşüyordu." 
"Trevor dudaklarıma yapışıyor ve yalnızca cümlemi değil nefesimi de kesiyor.Yüzümü ellerinin arasına alıyor ve dudaklarını yavaşça benimkilerin üzerinde gezdiriyor. Vücudumda ki bütün sinir uçları elektriğe kapılmış gibi."  
"Yapma. Ben buradayken olmaz. Yalnızca bana söz ver. Eğer bu bir araştırmaysa ve sebebi ne olursa olsun beni ve bu yolu seçmezsen, beni silmeyeceğine söz ver."

PUANIM



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder