Subscribe

Kurucunun Kızı || Amy Engel | Yorum

5/18/2015, BY Unknown -

Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş, sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer’lar ve Westfall’lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı.

Bu yıl benim sıram gelmişti.

Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkan’ın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünü geri kazanmasını sağlamak.
Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değil. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkân yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim.
Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım…









Künye:

ADI:The Book Of Ivy #1 -  Kurucunun Kızı #1
YAZAR:Amy Engel
YAYINEVİ:Yabancı Yayınları
SYF:270
FİYAT:t 23,00
GR:4.22 
ÇEVİREN:Merve Özcan 
SERİ:The Revalution Ivy #2


Yorum:

Bir kitap daha bitti ve aman Allah'ım hemde nasıl bitti öyle. Baştan sona heyecan ve macera okumak istiyorsanız eğer Kurucunun Kızı işte tam sizin beklentilerinize göre.
Tanıtımlar dönmeye başladığı anda beri yorumlarını da takip ettiğim bu kitap okunacaklar listemin en başlarındaydı ve sonunda okumanın verdiği mutlulukla yorumumu girebilirim.
Bu tarz kitapları çok okumamış birisi olarak beni neler beklediği hakkında hiç bir fikrim olmamasına rağmen takip ettiğim yorumlardan dolayı beklentim o kadar yüksek başladım ki ama an itibariyle kitabın kapağını kapattım ve "işte buna değdi" diyebildim.

Ciltli kitaplar her zaman favorimdir evet ama beyaz ciltli bir kitap olunca vayy dedim gerçekten harika. Ben çok uzunnn kitaplardan çoğu zaman  hoşlanmayan bir okuyucu olarak  kitap bittiğinde azıcık daha uzun olsaymış keşke demeden duramadım.
Aynı zamanda yazarın anlatımının akıcılığı beni nadir okuduğum bu tarz kitap da bile içine çekmeyi başardı. Aynı şekilde çeviri de harikaydı tebrikler.

Bildiğimiz gibi kitap bir distopya tarzı.İki düşman aile Lattimer ve Westfall, yapılan savaş ve verilen büyük kayıplar sonucunda kazanan taraf Lattimerler olmuştur.Yıllarca aynı yerde ama farklı kesimler de yaşayan iki topluluk barış içinde yaşıyor gibi görünse de içten içe bitmeyen bir kine ve düşmanlığa sahiptirler.

Başkan Lattimer'in uyguladığı kararlar karşı tarafın hiç hoşuna gitmeyince Ivy Westfell ve ailesi kusursuz olduğunu düşündüğü bir plan kurar. Lattimerlerin kurallarına göre 16 yaşına başmış her kız kendilerine uygun görülen eşlerle evlendiriliyordu.Aradaki barışı bir nebze sağlamayı düşünerek de kurucunun kızı Ivy Westfell ve geleceğin başkanı olacak olan Bishop Lattimer birbirlerine uygun görülerek ev
lendirilir.

Olaylar bundan sonra başlıyor Ivy ailesinin yaptığı kusursuz planı harekete geçirmek için beklediği zamanı kollarken öğrendiği gerçekler ve Bishop'u tanımasıyla kafasındaki her şey değişmeye başlar.
Bahsetmeden geçemeyeceğim bir şeyde suçlu buldukları insanları çitin dışına atmak gibi bir eylem var.Orada ne olduğu yada hayatta kalan olup olmadığı belli değil.Ve ben deli gibi merak ediyorum çitin ardında ne var.Spoi vermemek için burada susuyorum çünkü kitap da öyle bir son okudum ki wwooowwww dedim.Final tek kelimeyle on numaraydı!

Kitabı konu itibariyle çok beğendim, anlatım ve terimler bence harikaydı. Okurken kafamda canladırdığım şeylerden memnun kaldım.Her zaman ki tek rahatsızlığım yaş konusu.Bende takıntı oldu galiba şu karakterlerin yaşları azıcık büyük olsa nolurdu sanki :)


Distopya tarzı kitap severlere kesinlikle tavsiyemdir.Benim gibi çok sık okumayanlar içinde güzel bir başlangıç olacağını düşünüyorum.


PUANIM:







1 yorum: