Subscribe

KGBT 11.Tur || Yasak Cennet - Mürşide Toslak | Röportaj

6/28/2015, BY Unknown -

Herkese merhaba... Turumuzun son gününde yazarımızla yapmış olduğum röportaj için hazır mısınız? Bu samimi cevaplar için yazarımıza çok teşekkür ediyorum ve umarım en kısa zamanda bizi Yasak Cennet'in ikinci kitabına kavuşturur diyorum :)

1.Öncelikle bana biraz kendinden bahsedermisin? Mürşide kimdir nelerden hoşlanır?
Hayal kurmayı, araştırmayı seven biriyim. Şu an doğayla iç içeyim bu da yazmama yardımcı oluyor, yalnız kalmaktan çok fazla olmasa da hoşlanırım. Her şey denge meselesi. Deniz kenarı sessiz sakin bir yerde yaşıyorum. Yazmak için kesinlikle kendi köşeme çekilirim. Bilgisayar mühendisiyim ve kendi organik bahçesi olan, değişik tatları denemeyi seven amatör bir aşçıyım.


2.Fantastik bir sever olarak söylemelim ki Türk bir yazardan bu derece iyi bir kitap okumak harika.Peki ya yazarken? Senin için bu süreç nasıldı?
Öncelikle çok teşekkür ederim. Küçüklükten beri hayalim hep herkesin beğeneceği fantastik bir kitap yazmaktı. Dinler tarihine oldukça meraklı olduğumdan düşmüş melekler fikri beni cezbediyordu. Yasak Cennet’e Kasım 2014’te başladım ve Wattpad’e yüklemeye başladım. Yazarken epey kendi kabuğuna çekilmiştim. Neredeyse bütün günler boyunca Yasak Cennet’i yazdım ama zaten iki senedir kurgusunu oluşturduğum bir hikayeydi ve üç ay içinde ilk kitabı bitirdim.

3.Yasak Cennet senin ilk kitabın peki yazdığın ilk hikaye mi?
Hayır yazdığım ilk hikaye değil. Yazdığım üçüncü hikaye ama nedense Yasak Cennet’e diğerlerinden daha çok bağlandım. Hani derler ya hissettim, gerçekten de öyleydi.

4.Neden fantastik bir kitap? Senin için farklı bir sebebi var mı merak ediyorum?
Sanırım bu fantastik sevgim  çocukluktan geliyor. Çocukken deniz kızlarının olduğuna, Zümrüdüanka kuşlarına ve daha olağanüstü pek çok şeye inanırdım. Hep hayal kurardım. Fantastik dünyayı beni bu sıradan dünyamızdan soyutlayan bir kapı olarak görüyorum. Düşlerinizin sonsuz olduğu, en garip dileklerinizin ve en uç korkularınızın gerçekleşebileceği bir yer. Bu yüzden beni cezbediyor. Çünkü hep şuna inanmışımdır. Gerçek hayal edebileceğin her şeydir. Bu zamana kadar fantastik hikayeler yazdım ve sanırım öyle yapmaya da devam edeceğim.

5.Kurgunu oluştururken hangi aşamalara dikkat edip ileliyorsun?
 Benim yazma sürecim çok ilginç. Önce kurguyu zihnimde günler boyunca oluştururum ama ana hatlarını... Hep ana karakterler hakkında düşünürüm ve sonra yazmaya geldiğimde hikayenin akıp gitmesine izin veririm. Bir bakıma önceden ne yazacağımı ben bile kestiremiyorum. O an ana kurgu çerçevesinde şartlar neyi getiriyorsa, hikayeme devam ediyorum. Hiç not almam çünkü ne yazdığımı ve hayal ettiğimi unutmam.

6.Yazdığın karakterlerde seni yansıtan özellikler var mı?
Yasak Cennet çok fazla beni anımsatıyor. Aden benim karakterimin tıpatıp aynısı diyebilirim. Bu bir gerçek. Günlük hayattaki yaşadığım olayları, kalp kırıklıklarını ve güveni hikayeme aktarmaya çalıştım. Bence her yazar, karakterlerine kendinden bir şeyler katar ama bu Aden’e kendimden bir şeyler çok fazla kattım.

7.Bana biraz Yasak Cennet’in oluşum sürecinden bahseder misin? Zorlandığın kısımlar oldu mu?
Yasak Cennet benim düşmüş meleklere olan takıntımdan geliyor diyebiliriz. İki senedir kurgusunu oluşturduğum biricik serim. Eski yazıtlar, dinsel ögeler hep dikkatimi çekti ve bu bilgilerimin bazı kısımlarını Yasak Cennet’e aktardım. Enok’un Kitabından alıntılar ve satır aralarında yazan şeyler gibi mesela... Zorlandığım kısım bir kere oldu, Liam konusunda özellikle çok zorlandım. Onun karakteri beni zorladı.

8.Yazarken özel bir mekanın yada yerin var mı?
Evet var, çalışma masamı kullanıyorum yazmak için. Özellikle geceleri yazarım çünkü her taraf sessizleşiyor. Sadece ben ve bilgisayarım başbaşa kalıyoruz.

9.Yasak Cennet kitap olacağı zaman neler hissettin?
Heyecanlandım ama bunu ukalalık olarak görmeyin Yasak Cennet’in kitap olacağını daha ilk yazdığımdan beri biliyordum. Hissetmiştim. Ve kitabıma baktığımda en sonunda başardım dedim ve tabii ki bu yolda bana çok değerli kimseler destek oldu.

10.Son olarak KGBT aracılığıyla okuyucularına söylemek istediğin bir şey var mı?
Yasak Cennet’i okuduğunuz ya da okuyacağınız için teşekkür ederim. Lütfen bana kitabı okuduktan sonra kızmayın, birinci kitap çok karanlık ve acımasızdı biliyorum. Ve size de KGBT bu keyifli sohbet için çok teşekkürler.


1 yorum: