Subscribe

YORUM: HAYATIN KIYISINDA | JENNIFER NIVEN

12/14/2016, BY Unknown -

Hayatın Kıyısında ✘ Jennifer Niven
Bir kitabı başından sonuna kadar çok sevip sonundan nefret ettiniz mi? Ben ettim. Finch karakterini o kadar sevdim, o kadar benimsedim ki bu kitabın sonunu bir türlü kabullenemiyorum ne yazık ki. Kitabın kapağında "Yaşamayı, ölmek isteyen bir çocuktan öğrenen bir kızın hikayesi." Yazıyor ama benim için tamamıyla Finch'in hikayesiydi. Violet ile ikisini bir arada okurken çok sevsem de Finch bambaşkaydı.

Hem susmak istiyorum sonundan dolayı sinir krizleri içerisindeyim ama bir yandan da karakterlerin eşsiz güzelliğini de anlatmak istiyorum. Hem Finch hem Violet o kadar güzel o kadar başka insanlardı ki. Ben daha önce Finch kadar detaylı düşünen ve bu düşünceleri uygulayan, yaşamayı bu derece sevdirmeye çalışan bir karakter okumadım. Son sayfalara gelene kadar her bir satırını sevdim. Karakterlere bayıldım. Ama gelin görün ki o son sayfalar...
ϟ❝Dünyada her şeyin önceden belirlenmiş bir sonu var, değil mi? Mesela yüz vatlık bir ampul yedi yüz elli saat dayanacak şekilde tasarlanmış. Güneş yaklaşık beş milyar yıl içinde sönecek. Hepimizin belli bir raf ömrü var. Kediler on beş yaşına kadar yaşayabiliyorlar, bazen daha uzun yaşadıkları da oluyor. Çoğu köpek için bu sınır on iki yaş. Ortalama bir Amerikalı, doğumdan ölüme kadar yirmi sekiz bin gün geçiriyor. Demek istediğim; hepimizin ömrüne yılına, gününe, saatine, dakikasına kadar belli bir süre biçilmiş.❞

Kalbim çok kırık. Ciddi anlamda kitap kalbimi kırdı. Böyle garip bir acı yaşadım. Bitirmek istemedim. Ne olacağını anladığım da kitabı orada bırakmak istedim. Bazen sinirlendim, özellikle Finch'in ailesini öldürmek istiyorum. O anne ve babayı okurken kudurdum resmen. Ben çok fazla etkileniyorum ve uzun süre bu son aklımdan çıkmayacak ve aklıma geldikçe de kabullenmeyeceğim. Çok etkilendiğim bir kitap oldu.
Bir yanım okuduğuma memnun ama diğer yanım da cidden çok mutsuz. Finch içimi parçaladın be çocuk. Daha ne diyim bilmiyorum. Karmakarışığım.
Kuzum Okuyan Bir Irmak  bitirdiği anda üstüne baya konuştuk. İkimiz de isyanlardayız. Kendimize gelemedik.
Facebook: Tuğba Atıcı Coşar
İnstagram: @okuryazarannecik - @tubaaticicosarr
Twitter & SnapChat: @tubacsr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder